2007年6月30日 星期六

以SOHO走遊戲研發

有網友問遊戲研發公司能走SOHO路線嗎? 我想分享下我的經驗.


我大學學士的Final Year Project就是寫Network Game, 當時剛剛出DirectX, 對於喜歡寫Game的我, 當然爭取這個Project.

當時有一個很流行的 Online-game (Sub-space), 我就開發一個類似的Game, 以下是我開發的其中一個介面:

Distributed Game Screen

 

其實在這個Project之前, 我也開發了幾個Online Game, 創業前 (2000) 也寫過一套Online German Bridge (有興趣可以下載來玩玩), 以下是其中一圖:

EGame German Bridge Screen

寫的目的, 只是為了興趣, 為了鍛鍊編寫程式的功力, 當然, 也想看看是否可以吸引多些用戶使用, 在這方面發展.

當時2000年, 也有人對這Online German Bridge有興趣, 但最終也是得過 '談' 字, 我覺得在香港發展Game, 要賺錢的確很困難, 所以最後改為發展MemDB, 始終開發商業應用系統, 比較有公司願意付錢購買.

對於網友的提問, 如果是為了興趣, 寫些免費的Game給人們玩, 都有很大的滿足感, 另外可以寫個網站, 向人提供寫Game的服務, 曾經也有客戶問我能否替他寫Game, 雖然我佢絶了, 但這個都有市場的, 不過要給客戶信心, 你一定要展示出很多經驗和作品, 如果你甚麼Game都沒有, 沒有客戶和投資者會有信心給你機會.

最後, 如果決定發展Game, 就要專注吧, 能自己開發或使用別人Game Engine, 對日後開發Game應該有幫助, 不要只停留得個 '想' 字, 寫出幾個Game來 (由細到大), 可增加你的機會, 記住, 創業是長線投資, 不要只是想著賺快錢.

10 則留言:

  1. 我們的公司M-Inverse起初正正是走SOHO遊戲公司路線,但發現不大可能。
    正如你所說,如想客戶信心一定要展示很多的經驗和作品。但難度在於,客戶所做的遊戲,你有沒有做過相類的?因為在客戶眼中,你做到這個遊戲不一定做到他們的遊戲...
    遊戲所包含的項目很多,Graphic, Network, Gameplay, AI...你必須每個項目的expert。其實一個CONSOLE GAME 開發團隊需要25人以上本可以做到有質量的遊戲。SOHO的話就更難了。
    P.S 看了你的blog 很久^^ 想不到你也喜歡寫遊戲。

    回覆刪除
  2. Enoch 兄你好,
    我仔細想過這種情形,
    假如是一個人的soho遊戲研發公司,
    只能做小規模遊戲之類的產品.
    假設程式技術沒問題的情況下,
    美術和音樂的成本也很可觀...(外包成本)
    企劃內容通常自己能做,(但是不確定是否有市場性)
    產品測試也很花時間...
    代理商也很難否接受小規模遊戲.
    這樣長久走下去...似乎很難有好發展對吧 !?!

    回覆刪除
  3. game最緊要好玩,簡單到爆都可以玩到通宵的game,讓你的potential investor上癮的game, 應該有較大機會拎到錢 (因為他想你快D做多幾版比佢玩啊)

    回覆刪除
  4. 由soho開始也不是不可能,但到了一個階段便要有引入新投資,就如「小朋友齊打架」,就是由一個簡單的橫向flash game開始,後來引入第一筆(據講約400萬港幣)才做到現在的規模。
    以soho規模去做online game,別說海外競爭,就連本地的行家也不可能超越得到(例如上面留言的M-Inverse,還有opus, mocha, 等等)。

    回覆刪除
  5. 小朋友齊打架是U1 的老闆看好...但已經不是SOHO了...
    做亞洲市場必須做ONLINE GAME...MMO的工作量真的難以想像。
    倒返而是外國的downloadable causal game market 比較像樣... 1-3 developer 2-3 month 一個遊戲

    回覆刪除
  6. 你好,我想了解一下作為一個遊戲程式員ge日常生活係點?可唔可以簡單咁介紹下~~
    例如你創作ge 環境~係鐘意安靜d 定係可以比人嘈下??係咪一工作就會維持幾個鐘頭咁?....等等ge 問題都想知道下~
    唔好意思,我係一個建築系ge 學生,而家設計緊一個遊戲程式員ge 小住宅,所以想了解一下你地ge 生活係點樣ge~~
    唔該曬呀~或者覆我e-mail 都得架~~如果唔方便回答lei d 問題都唔緊要~~^^ thanks~

    回覆刪除
  7. 滋滋 :
    你好,我想了解一下作為一個遊戲程式員ge日常生活係點?可唔可以簡單咁介紹下~~例如你創作ge 環境~係鐘意安靜d 定係可以比人嘈下??係咪一工作就會維持幾個鐘頭咁?....等等ge 問題都想知道下~
    唔好意思,我係一個建築系ge 學生,而家設計緊一個遊戲程式員ge 小住宅,所以想了解一下你地ge 生活係點樣ge~~
    唔該曬呀~或者覆我e-mail 都得架~~如果唔方便回答lei d 問題都唔緊要~~^^ thanks~
    很多東西己寫了在此網誌, 或者你看看先吧.

    回覆刪除
  8. Enoch : 很多東西己寫了在此網誌, 或者你看看先吧.
    嗯~~我睇左給兒的話~~因為咁啱我ge業主設想係一家三口,遊戲程式員ge爸爸,音樂創作人ge媽媽,同埋一個5嵗ge 仔仔~~
    我自己覺得咁樣ge一家三口會好需要自然ge 環境,尤其係因為爸爸ge 工作係會長時間對住電腦;
    另外一個就係成家人ge 中心係仔仔~所以響仔仔ge遊玩區,學習區都會放好多心機ge~~;
    仲有一個就係~個住宅入面會有一個收藏陳列區,係爸爸設計ge遊戲ge 小模型~~然後我想問下~咁平時會唔會招呼一d朋友黎參觀?或者係同事會唔會留響lei 度一齊通宵工作呢?
    謝謝喔~

    回覆刪除
  9. 可以看 http://enochng.mysinablog.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=124253
    因為太細了, 所以不常招呼一d朋友黎參觀, 因為SOHO, 也沒有同事會唔會留響lei 度一齊通宵工作呢. 不過有時會有partner上來.

    回覆刪除
  10. 好耐無黎啦~~之前一直都響做程式設計員之家GE 模型~
    而家已經去到最後階段la~有機會ge 話比d 模型相比你睇下~~
    thank you~^^~
    祝你仔仔快高長大~~

    回覆刪除