2006年5月8日 星期一

大工程

前幾天收到一個客戶的要求, 編寫一個網絡版的客戶管理系統, 支援22個地方, 31個組織的大工程.


客戶提交的要求, 有22頁紙, 有功能簡介, 系統的結構要求和一部份的內部表格, 需要定期和他們開會和支援他們.

客戶只要求一二頁的報價單, 但我看完這個工程, 覺得要用很多時間去做, 最大問題是完成的系統, 只能帶給我一次的收入, 雖然這收入應該不少, 之後也會有長期的支援收入, 但我需要付出的時間也很多.

我只是一人公司, 就算我能接到這個工程, 也不能把所有時間給這個工程的, 所以一開始我就拒絕了這個工程.

其實我一早己經放棄任何大工程, 替大公司或大組織服務了, 因為我相信竹門對竹門、木門對木門, 自己定位是中小企 (接近小企), 就無謂接大公司的工程了, 因為兩種客戶接案的流程有所不同.

我比較喜歡做套裝軟件, 例如會計系統, 一千元一套, 賣出一百套, 就有十萬元, 而且不用我付出太多時間支援, 這比起一個工程, 賺十萬元, 但要付出半年時間容易得多.

8 則留言:

  1. 祝你的產品長期銷量高企!

    回覆刪除
  2. 做乜咁大單生意都唔接?接完再外判唔得?

    回覆刪除
  3. 我都不是做 "外判" 的, 不想做自己專業以外的工作吧.
    我之前也寫過, 要接這些大工程, 我現在的規模和流程是無法接案的, 不要浪費自己的時間了.

    回覆刪除
  4. 對! 我也是試試看你的反應.哈哈~! 無錯! 百鳥在林, 不如一鳥在手! 做Research 都要將Topic不斷Narrow Down啦.
    P.S. 我最近睇o緊一本書(未睇晒), 講成功学的,那本書很有意思.

    回覆刪除
  5. 對,大公司一般都要求多多,你又得一個人,顧得左又顧唔到右.到時候攪得慢左或錯了,比人唱就仲弊.

    回覆刪除
  6. Carson :
    對,大公司一般都要求多多,你又得一個人,顧得左又顧唔到右.到時候攪得慢左或錯了,比人唱就仲弊.
    非常同意, 但我想強調一點, 我不接的主要原因, 是這工程完成後不能賣給其他客戶.

    回覆刪除
  7. 我覺得你的決定十分正確!

    回覆刪除
  8. Enoch :
    我都不是做 "外判" 的, 不想做自己專業以外的工作吧.
    我之前也寫過, 要接這些大工程, 我現在的規模和流程是無法接案的, 不要浪費自己的時間了.

    對於外判問題, 我都剛剛寫o左一篇文章, 讓大家討論一下。不過, 唔知點解個引用 url 好似唔係咁正常, 唔可以引用咁喎....

    回覆刪除