2010年2月8日 星期一

創業失敗了

認識一個朋友,他和另外三個朋友一起創業,每人出資25%和分配了工作,各自擁有25%股權.




公司慢慢發展,負責市場的經常要求花錢做廣告,對外見客的經常要求取車錢和應酬費,負責編寫程式和網頁設計的經常埋怨工作量多,錢賺得少.但市道不好,生意難做,四位開始意見不和,每日都是你算我,我計你,互相埋怨,不到一年就結業.之前大家買下的資產,開發的系統和網頁如何分呢?大家都不能得到一致共識,最終大家連朋友都做不成.

講這件事,想大家認識到小心合作創業和分股權,就算1%股權,都有可能令公司很難發展.有個律師朋友對我說,未結婚,應先想到離婚.我笑著說,那很難結成婚了!

5 則留言:

  1. 的確, 最麻煩既, 就係資金分配.
    利潤分配反而簡單.
    所以最好一個人出資, 其他人打工分紅.
    如果係出資, 最好唔好又出資又參與.
    免得過又話邊個唔賣力. 邊個做得多要分多D之類問題...

    回覆刪除
  2. 羊爸 :
    的確, 最麻煩既, 就係資金分配.利潤分配反而簡單.所以最好一個人出資, 其他人打工分紅.如果係出資, 最好唔好又出資又參與.免得過又話邊個唔賣力. 邊個做得多要分多D之類問題...

    主要問題是,另外三位未必會和你一起創業...

    回覆刪除
  3. 其實合資也不是不好
    只是權責及收支要分開算好,不能給任何部門消耗過多的資源,一切要當成大公司的方式運作(把流量變成sale向設計員買入程式再賣出,市場部就是一開始就劃定固定%的開發費作宣傳,再多的就由營業那邊要求才可以.同時也可以反過來由市場部出資要求開發部開發特定的東西)

    回覆刪除
  4. 要找到合適的拍檔, 的確不易。

    回覆刪除
  5. 情況和我的公司相似,人多意見多,要歸納意見也難

    回覆刪除